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  1. #1
    Brucki
    Guest

    Um mal das Forum zu beleben:

    Wir haben neulich in der Schule das Thema Drogen behandelt. Sätze wie:

    "In Cannabis ist ein Stoff drin, der einem dazu verleitet, härter Drogen zu nehmen."

    "Kiffer sind alles Junkies."

    oder

    "Der erste Joint ist der Anfang vom Ende."

    waren keine Seltenheit.

    Ich war verblüfft, dass so viele Leute ein solche unbegründete Meinung über Gras hatten/haben. Zwar versuchte ich immer wieder am Rande "Pro-Cannabis"-Einfwerfungen zu bringen, aber meine Thesen wurden von den meisten Schülern nicht ernst genommen. Das mag vielleicht daran liegen, dass ich mit meinem Autreten einige Kifferklischees erfülle. Ich finde es traurig, dass meine Mitschüler trotz argumentiver Begründungen immer noch an ihrer Stammtisch-Meinung festhalten.

    Wie ist das bei euch? Versucht ihr eure Mitmenschen aufzuklären und wenn ja, habt ihr dabei auch Erfolg?

  2. #2
    De Anner
    Guest
    Kiffe nicht regelmäßig, insofern isses egal. Viele die ich kenne rauchen ab und zu Gras..

  3. #3
    crablorn
    Guest
    hm bei mir in der gesamten stufe gibt es eigentlich keinen, der sich von mir distanziert oder mich dumm anmacht, weil ich kiffe.
    ist jetzt nicht so, dass es besonders viele kiffer in meiner stufe gibt, aber die meisten wollens halt nicht ausprobieren..
    konnte aber schon ein paar überreden es mal zu machen : D
    kann natürlich sein, dass meine stufe ziemlich tolerant ist, aber auf den anderen schulen hier ist das relativ ähnlich.
    würde allgemein sagen, dass es in meinem alter relativ wenige leute gibt, die das schlimm finden, kann das also nicht so ganz nachvollziehen :goes:

  4. #4
    Brucki
    Guest
    Mir geht es nicht darum, die Leute zum Kiffen zu bewegen, sondern dass man mir - im übertragenen Sinne- Intelligenz abspricht, weil ich hin und wieder mal einen durchziehe.

  5. #5
    Parappa-again
    Guest
    tjo hier isses eigentlich ähnlich, nur sind die leute in meiner klasse entweder selber junkies oder so doof dass sie von meiner mini-eloquenz geplättet sind und nicht antworten.

    der lehrer meinte auch schon sowas wie "ja, ich hab absolut nix dagegen wenn man sich mal ab und zu einen raucht, so lang man nicht sein leben danach ausrichtet", und nach ein paar kommentaren von mir bin ich jetzt sein einziger ansprechpartner in der klasse zu dem thema.
    (soll am freitag auch ne presentation dazu halten)

  6. #6
    crablorn
    Guest
    Original geschrieben von Brucki
    Mir geht es nicht darum, die Leute zum Kiffen zu bewegen, sondern dass man mir - im übertragenen Sinne- Intelligenz abspricht, weil ich hin und wieder mal einen durchziehe.
    olo

    naja, wenn ich manchmal jemanden dumm anmachen, kann es schon sein, dass er versucht mich zu beleidigen indem er sagt ich sei doch eh nur ein dummer kiffer, aber rein objektiv hat hier irgendwie kaum einer was dagegen :O

  7. #7
    Zappelkaefer
    Guest
    Brucki, du kommst aus Bayern. Was erwartest du?
    Da sind die Leute nun einmal so. Ein so christsozial geprägtes Umfeld ist kein guter Nährboden für Meinungen außerhalb des konservativen Mainstreams.

  8. #8
    Parappa-again
    Guest
    du vergisst die tatsache dass kiffer sich nicht waschen.

    ach lol btw: wurd in meiner alten schule immer mit "junky" angesprochen, selbst die lehrer wussten wer gemeint war wenn jemand mich so gerufen hat : (

  9. #9
    Thosch-Oft
    Guest
    Ich halts eig mehr oder weniger bedeckt.
    Also wenn das Gespräch irgendwie drauf kommt sag ich was dazu aber ich betret nciht den raum und schrei: "ICH KIFF ÜBRIGENS"

    Kanns eig nicht haben wenn jemand mich mit Junky anspricht.

    Ich habs mehr oder weniger aufgegeben die Hurenleute zu überzeugen. Freunde versuch ich allerdings zum probieren zu kriegn, würd aber neimanden zwingen.

  10. #10
    Thosch-Oft
    Guest
    recht gute aktivität hier


    10) MARIJUANA USE HAS NO EFFECT ON MORTALITY: A massive study of California HMO members funded by the National Institute on Drug Abuse (NIDA) found marijuana use caused no significant increase in mortality. Tobacco use was associated with increased risk of death. Sidney, S et al. Marijuana Use and Mortality. American Journal of Public Health. Vol. 87 No. 4, April 1997. p. 585-590. Sept. 2002.

    9) HEAVY MARIJUANA USE AS A YOUNG ADULT WON’T RUIN YOUR LIFE: Veterans Affairs scientists looked at whether heavy marijuana use as a young adult caused long-term problems later, studying identical twins in which one twin had been a heavy marijuana user for a year or longer but had stopped at least one month before the study, while the second twin had used marijuana no more than five times ever. Marijuana use had no significant impact on physical or mental health care utilization, health-related quality of life, or current socio-demographic characteristics. Eisen SE et al. Does Marijuana Use Have Residual Adverse Effects on Self-Reported Health Measures, Socio-Demographics or Quality of Life? A Monozygotic Co-Twin Control Study in Men. Addiction. Vol. 97 No. 9. p.1083-1086. Sept. 1997

    8) THE “GATEWAY EFFECT” MAY BE A MIRAGE: Marijuana is often called a “gateway drug” by supporters of prohibition, who point to statistical “associations” indicating that persons who use marijuana are more likely to eventually try hard drugs than those who never use marijuana — implying that marijuana use somehow causes hard drug use. But a model developed by RAND Corp. researcher Andrew Morral demonstrates that these associations can be explained “without requiring a gateway effect.” More likely, this federally funded study suggests, some people simply have an underlying propensity to try drugs, and start with what’s most readily available. Morral AR, McCaffrey D and Paddock S. Reassessing the Marijuana Gateway Effect. Addiction. December 2002. p. 1493-1504.

    7) PROHIBITION DOESN’T WORK (PART I): The White House had the National Research Council examine the data being gathered about drug use and the effects of U.S. drug policies. NRC concluded, “the nation possesses little information about the effectiveness of current drug policy, especially of drug law enforcement.” And what data exist show “little apparent relationship between severity of sanctions prescribed for drug use and prevalence or frequency of use.” In other words, there is no proof that prohibition — the cornerstone of U.S. drug policy for a century — reduces drug use. National Research Council. Informing America’s Policy on Illegal Drugs: What We Don’t Know Keeps Hurting Us. National Academy Press, 2001. p. 193.

    6) PROHIBITION DOESN’T WORK (PART II: DOES PROHIBITION CAUSE THE “GATEWAY EFFECT”?): U.S. and Dutch researchers, supported in part by NIDA, compared marijuana users in San Francisco, where non-medical use remains illegal, to Amsterdam, where adults may possess and purchase small amounts of marijuana from regulated businesses. Looking at such parameters as frequency and quantity of use and age at onset of use, they found no differences except one: Lifetime use of hard drugs was significantly lower in Amsterdam, with its “tolerant” marijuana policies. For example, lifetime crack cocaine use was 4.5 times higher in San Francisco than Amsterdam. Reinarman, C, Cohen, PDA, and Kaal, HL. The Limited Relevance of Drug Policy: Cannabis in Amsterdam and San Francisco. American Journal of Public Health. Vol. 94, No. 5. May 2004. p. 836-842.

    5) OOPS, MARIJUANA MAY PREVENT CANCER (PART I): Federal researchers implanted several types of cancer, including leukemia and lung cancers, in mice, then treated them with cannabinoids (unique, active components found in marijuana). THC and other cannabinoids shrank tumors and increased the mice’s lifespans. Munson, AE et al. Antineoplastic Activity of Cannabinoids. Journal of the National Cancer Institute. Sept. 1975. p. 597-602.

    4) OOPS, MARIJUANA MAY PREVENT CANCER, (PART II): In a 1994 study the government tried to suppress, federal researchers gave mice and rats massive doses of THC, looking for cancers or other signs of toxicity. The rodents given THC lived longer and had fewer cancers, “in a dose-dependent manner” (i.e. the more THC they got, the fewer tumors). NTP Technical Report On The Toxicology And Carcinogenesis Studies Of 1-Trans- Delta-9-Tetrahydrocannabinol, CAS No. 1972-08-3, In F344/N Rats And B6C3F Mice, Gavage Studies. See also, “Medical Marijuana: Unpublished Federal Study Found THC-Treated Rats Lived Longer, Had Less Cancer,” AIDS Treatment News no. 263, Jan. 17, 1997.

    3) OOPS, MARIJUANA MAY PREVENT CANCER (PART III): Researchers at the Kaiser-Permanente HMO, funded by NIDA, followed 65,000 patients for nearly a decade, comparing cancer rates among non-smokers, tobacco smokers, and marijuana smokers. Tobacco smokers had massively higher rates of lung cancer and other cancers. Marijuana smokers who didn’t also use tobacco had no increase in risk of tobacco-related cancers or of cancer risk overall. In fact their rates of lung and most other cancers were slightly lower than non-smokers, though the difference did not reach statistical significance. Sidney, S. et al. Marijuana Use and Cancer Incidence (California, United States). Cancer Causes and Control. Vol. 8. Sept. 1997, p. 722-728.

    2) OOPS, MARIJUANA MAY PREVENT CANCER (PART IV): Donald Tashkin, a UCLA researcher whose work is funded by NIDA, did a case-control study comparing 1,200 patients with lung, head and neck cancers to a matched group with no cancer. Even the heaviest marijuana smokers had no increased risk of cancer, and had somewhat lower cancer risk than non-smokers (tobacco smokers had a 20-fold increased lung cancer risk). Tashkin D. Marijuana Use and Lung Cancer: Results of a Case-Control Study. American Thoracic Society International Conference. May 23, 2006.

    1) MARIJUANA DOES HAVE MEDICAL VALUE: In response to passage of California’s medical marijuana law, the White House had the Institute of Medicine (IOM) review the data on marijuana’s medical benefits and risks. The IOM concluded, “Nausea, appetite loss, pain and anxiety are all afflictions of wasting, and all can be mitigated by marijuana.” While noting potential risks of smoking, the report added, “we acknowledge that there is no clear alternative for people suffering from chronic conditions that might be relieved by smoking marijuana, such as pain or AIDS wasting.” The government’s refusal to acknowledge this finding caused co-author John A. Benson to tell the New York Times that the government “loves to ignore our report … they would rather it never happened.” Joy, JE, Watson, SJ, and Benson, JA. Marijuana and Medicine: Assessing the Science Base. National Academy Press. 1999. p. 159. See also, Harris, G. FDA Dismisses Medical Benefit From Marijuana. New York Times. Apr. 21, 2006

  11. #11
    Brucki
    Guest
    ich würde niemals so einen langen text auf englisch fürs internet schreiben

  12. #12
    FrozenDragon
    Guest
    Original geschrieben von Brucki
    ich würde niemals so einen langen text auf englisch fürs internet schreiben
    me2

    @topic:das forum kann nich belebt werden

  13. #13
    Thosch-Oft
    Guest
    Original geschrieben von FrozenDragon
    me2

    @topic:das forum kann nich belebt werden
    xD

  14. #14
    crabtree2
    Guest
    rofl ^^

  15. #15
    ognoM*
    Guest
    ich verstehs auch nich...hab einaml speed gezogen,aber auch nur weils mir zu geburtstag geschebkt wurde,war auch ganz geil aber ich werds nie wieder nehmen.
    grass als einsteigerdroge zu bezeichnen is dumm,man kann mit jder droge anfangen..der eine raucht lieber,der andre spritz oder zieht(gott weiß warum man sowas freiwillig macht)ich würd mir sowas auf jeden fall nich freiwillig antun...schon allein wegen den nebenwirkungen/entzugserscheinungen..und die leute die kiffer als junkies bezeichnen habn alle keine ahnung was n junkie is..ich kenn kein/e kiffer/in der/die z.B. anschaffen gehn würde

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